Wednesday 20 March 2013

Kolagen Rumpai Laut Potensi Perniagaan

Assalamualaikom w.b.t

Pada bulan Januari yang lepas, saya telah berjumpa dengan seorang rakan untuk mengetahui mengenai status rumah sewa yang bakal saya dan isteri diami. Harga rumah sewa agak murah dan lokasinya pun berhampiran dengan tempat kerja.

Setelah ditinjau dan berbincang dengan isteri kami tidak jadi mengambil rumah tersebut atas faktor-faktor keselamatan. Kemudian kawan saya itu mengajak ke rumahnya yang memang berjiran dengan rumah sewa itu.

Di dalam rumahnya kami berbual panjang dan sampailah ke satu topik perbincangan mengenai kolagen. Beliau menceritakan yang kini beliau dan isteri dikurniakan Allah rezeki asbab menjual kolagen. Beliau kemudian membawa keluar rumpai laut kolagen yang sedang direndam dan satu bekas lagi yang sudah menjadi seperti jeli atau gel.

Saya kemudiannya merasai jeli tersebut dan wah wah nampaknya macam agar-agar dengan ada sedikit 2% berbau hanyir tetapi tak ada rasa apa2 sangat. Beliau kata rahsia mendapatkan kolagen yang tersangat kurang baunya ialah dengan mencucinya seperti ikan dan berselawat. Boleh juga mengeringkan untuk kali kedua di bawah kipas dan kemudian merebusnya.

Kami kemudian meminta izin untuk pulang dengan dibekalkan hadiah kolagen pure marine tersebut dalam bentuk separa cecair. Apabila sampai rumah saya akan membuat air sirap sejuk dan mencampurkan satu sudu kecil kolagen jeli dan wah wah raasanya seperti meminum air cincau.

Kemudian saya mulai bercadang untuk menceburi perniagaan kolagen. InsyaAllah saya akan maklumkan kepada anda semua mengenai produk kolagen asli dara atau pure virgin colagen.

Wahuallam...

No comments:

Post a Comment